Neue Game Modes für The Persistence VR veröffentlicht

FIRESPRITE GAMES haben für den bisherigen Schocker THE PERSISTENCE ein freies Update herausgebracht, welches mehrere Spielmodi und Features für schwierigere Stellen oder sogar Spieler mit Hörbeeinträchtigung einführte.

Es gab den Campaign und Survival Mode und diese waren zwar abwechslungsreich jedoch nicht von langfristigem Lustfaktor. Das soll sich nun ändern. Denn folgende Modi werden integriert:

  • "GLASS CANNON: This is an all-action challenge mode which proved really popular at EGX last month. In it, you need to make it through 24 increasingly difficult rooms to get to an escape pod at the far end of the Deck. You get to select a gun at the start of each attempt, which comes with infinite ammo – the downside is that you only have one hit point, and there are no health pickups! Each time you enter a room, the doors lock and the mutants attack. You need to take them out as quickly as possible as the game is against the clock. How quickly can you get to the escape pod?
  • CAMPAIGN+: In Campaign+ you keep all your Gear and Upgrades from your previous Campaign playthrough, and are now challenged with an ultra hardcore difficulty mode. The rules of the game have been changed to make it feel different too. You can no longer use SuperSense to spot enemies hiding in cover, and you will notice that a Bloodhound just keeps following you! To combat this, there are all-new character upgrade levels, and ‘Platinum’ rarity Gear items to give you a fighting chance.
  • FIRST BLOOD: First Blood is a stealth based challenge mode where you need to make your way through another huge procedurally generated deck to the escape pod. Only equipped with a Peacekeeper knife and totally outnumbered, can you sneak your way through to the escape pod?
  • PERMADEATH: As the names suggests, in this mode once you die, that’s it. You’re dead! The challenge is to complete the entire campaign on a single life (it’s not for the faint-hearted!). However, there is a big change that makes a big difference. There are Deck Porters in this mode that take you instantly between all Decks, and to Recovery, to quickly upgrade and buy Gear."

Ein Sudden Death, ein NewGamePlus in Ultrahard, einmal ein Mass-Melee-Mode und der Survival Mode in Ultrahard sind so einige Anreize um das Spiel auf's neue einzulegen. Aber wenn es dann mal doch zu hart wird gibt es nun die Einstellung der Schwierigkeit im Menü. Darunter kann der Spieler das Tempo, den Schaden, Munitionsvorrat, Häufigkeit der Teleportation, permanente Sichtbarkeit der Gegner oder eine automatische Schildaktivierung einstellen.

Damit ist jede Schwierigkeit bezwingbar bzw. die Herausforderung anpassbar. Aber vor allem Daumen hoch an FIRESPRITE die damit möglichst ALLEN Spielern, sprich auch körperlich oder geistig anders situierten, ein spaßiges Erlebnis ermöglichen möchten "We really focused on designing The Persistence to be a tough challenge, but we also believe that games should be fun and inclusive for players of different skill levels, and also for players with disabilities." so Stuart Tilley, Game Director. 

Finden wir sehr cool!! Falls ihr mehr zum Spiel wissen wollt, könnt ihr euch hier nochmal unseren Test anschauen.